واردات از چین
پی‌اس‌پی اکسپرس » واردات کالا » واردات از چین

واردات از چین

کشور چین یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی در سراسر جهان است و سهم قابل‌توجهی از تجارت خارجی ایران را به خود اختصاص داده است. این کشور به دلیل نیروی کار ارزان، تولیدات انبوه و استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته است محصولات متنوعی را با قیمتی پایین‌تر از دیگر کشورها تولید و عرضه کند و از این طریق سهم بالایی از بازارهای جهانی را از آن خود نماید.

به دنبال افزایش تحریم‌ها و محدودشدن روابط تجاری ایران با دیگر کشورها، واردات کالا از چین به ایران در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است و این کشور به یکی از محبوب‌ترین مبادی واردات کالا برای بازرگانان ایرانی تبدیل شده است.

پی اس پی اکسپرس با داشتن دفتر فعال در شنژن چین، مراحل واردات کالا از چین را برای شما عزیزان بسیار ساده‌تر، سریع‌تر و مطمئن‌تر کرده است. به کمک پی اس پی می‌توانید محموله‌های وارداتی خود را از سراسر چین در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی به‌صرفه به ایران ارسال و از گمرک ترخیص کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت کافی است از طریق تماس با شماره 02142281  با کارشناسان ارتباط بگیرید.

واردات کالا از چین

نحوه واردات از چین

واردات کالا از چین به ایران پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و مستلزم طی‌کردن مراحلی است. انجام این مراحل به تجربه و دانش بالایی نیاز داشته و نداشتن مهارت در این زمینه دارایی واردکننده را به خطر خواهد انداخت. به همین جهت به افراد تازه‌کار که دانش و تجربه کافی در این زمینه ندارند توصیه می‌شود، برای کاهش ریسک‌های واردات از خدمات ارائه شده توسط شرکت واردات کالا از چین استفاده کنند. به‌طورکلی پروسه واردات از چین عبارت‌اند از:

اخذ کارت بازرگانی: در این مرحله لازم است برای آغاز فعالیت‌های بازرگانی نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید.

تحقیقات بازار و انتخاب کالا: در این مرحله بایستی نیازهای بازار را بررسی کنید و متناسب ‌با آن کالاهای موردنظر وارداتی را انتخاب نمایید. انجام این مرحله مستلزم زمان و دقت بالایی است.

منبع‌یابی: در این مرحله باید تولیدکنندگان اصلی کالای موردنظر را شناسایی کنید.

اعتبارسنجی و خرید: در این مرحله اعتبار تولیدکنندگان را ارزیابی کرده و بهترین تولیدکننده را انتخاب کنید. می‌توانید پیش از خرید عمده از آن‌ها بخواهید نمونه‌ای از کالا را ارسال نمایند. سرانجام در صورت تأیید نمونه ارسال شده، قرارداد نهایی میان شما و تأمین‌کننده منعقد خواهد شد.

ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت: در این مرحله لازم است به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه کرده و در این سامانه درخواست واردات کالا را ثبت نمایید.

پرداخت بین المللی: در این مرحله لازم است هزینه کالای خریداری شده را از طریق روش‌های پرداخت بین المللی پرداخت کنید.

بیمه و حمل‌ونقل بین‌المللی: انتخاب روش حمل‌ونقل و سپردن مراحل حمل به یک شرکت معتبر از جمله اقدامات مهم این مرحله است. در این مرحله باید از میان روش حمل هوایی، حمل دریایی و حمل زمینی مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

ترخیص کالا از گمرک: در آخرین مرحله، لازم است تشریفات گمرکی لازم برای ترخیص کالا از گمرک را انجام دهید و کلیه حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنید تا اجازه خروج و تحویل بار را داشته باشید. در این مرحله نقش ترخیص‌کار بسیار اهمیت دارد.

مراحل واردات کالا از چین

هزینه واردات از چین

باتوجه‌به نوسانات ارزی و تحولات اقتصادی که در ایران و سایر کشورها رخ می‌دهد، به‌صورت دقیق نمی‌توان مقداری مشخص را برای هزینه واردات کالا از چین تعیین کرد. اما این موضوع شامل عوامل گوناگونی می‌شود که در صورت شناخت آن‌ها می‌توانید برآوردی از میزان هزینه‌ها داشته باشید.

هزینه سفر به چین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید پیش از تجارت آن را محاسبه کنید. اگر بخواهید برای واردات از چین به این کشور سفر کنید، باید هزینه‌هایی از قبیل هزینه اخذ ویزا، هزینه بلیت رفت‌وبرگشت، هزینه اقامت، هزینه غذا و هزینه رفت‌وآمد در داخل شهرها را در نظر بگیرید.

یک راه جایگزین برای اینکه بتوانید این هزینه را کاهش دهید، این است که از طریق سایت‌های خرید از چین مانند سایت علی‌بابا، علی اکسپرس و غیره محصولات موردنظر را خریداری کنید و با تولیدکنندگان چینی ارتباط برقرار کنید.

هزینه حمل و نقل و بیمه موضوع مهم دیگری است که هنگام محاسبه هزینه واردات کالا محاسبه کنید. هزینه حمل بار از چین به ایران به فاکتورهای گوناگونی وابسته است. از جمله نوع کالا، وزن بار، روش حمل‌ونقل و نرخ ارز از مهم‌ترین عواملی است که هنگام محاسبه باید در نظر بگیرید.

هزینه ترخیص کالا از گمرک از دیگر موارد مهمی است که باید محاسبه کنید. هزینه‌های گمرکی شامل مواردی از قبیل: عوارض و تعرفه‌های گمرکی، هزینه انبارداری، هزینه تخلیه و بارگیری کالا، هزینه کارشناسی کالا، هزینه اخذ مجوزهای ترخیص و غیره است.

برای مشاوره و محاسبه هزینه حمل بار از چین به ایران همچنین استعلام هزینه ترخیص کالا می‌توانید از طریق تماس با شماره 02142281 با کارشناسان پی اس پی اکسپرس تماس بگیرید.

واردات از چین

حداقل سرمایه برای واردات از چین

سرمایه لازم برای واردات از چین به نوع کالایی که می‌خواهید وارد کنید و همچنین میزان و حجم تجارتی که قصد دارید داشته باشید وابسته است. برای واردات کالاهای کوچک و خرده‌فروشی مانند قطعات الکترونیکی بسته به نوع کالا و حجم سفارش، ممکن است با سرمایه کمتری هم واردات انجام شود.

اما برای واردات کالاهای بزرگ‌تر مانند ماشین‌آلات صنعتی و یا لوازم خودرو، سرمایه بیشتری لازم است. درهرصورت، بهتر است قبل از شروع به کار به‌خوبی نیازهای بازار را بررسی کنید و با یک مشاور تجاری معتبر در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیقی در مورد کالاهای وارداتی با سرمایه کم دریافت کنید.

واردات از چین با سرمایه کم

آیا واردات از چین با سرمایه کم ممکن است؟ این سؤالی است که بسیاری از افرادی که در ابتدای راه واردات هستند در ذهن دارند. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که واردات کالا از چین با سرمایه کم در صورتی ممکن است که برنامه‌ریزی دقیق، انتخاب درست کالا و کمک‌گرفتن از افراد با شرکت‌های معتبر در این حوزه را در برنامه خود قرار دهید.

پس اگر به فکر واردات کالا از چین با سرمایه کم هستید، بهتر است که با کالاهایی که به‌صورت خرده‌فروشی و با قیمت مناسب در بازار کشور چین موجود هستند، شروع کنید. در این راستا، می‌توانید با تحقیق در بازار، محصولاتی را که درخواست آن‌ها در بازار وجود دارد و در چین با قیمت مناسبی قابل تأمین هستند پیدا کنید.

برای این‌ کار می‌توانید به سایت‌هایی عمده‌فروشی چین از قبیل علی‌بابا مراجعه کنید و از این طریق با تأمین‌کنندگان ارتباط بگیرید.

انتخاب شرکت‌های حمل و نقل و ترخیص معتبر و باتجربه می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و ترخیص کمک کند.

بهترین راه‌ های واردات از چین

در ایران، تعداد زیادی گمرک وجود دارد که بسته به کشور مبدأ و روش حمل، می‌توان یکی از آنها را به‌عنوان گمرک مقصد انتخاب کرد. در واردات از چین معمولاً از گمرکات زیر استفاده می‌شود:

  • منطقه آزاد تجاری چابهار
  • بندر امام خمینی (ره)
  • گمرک غرب تهران
  • فرودگاه امام خمینی (ره)
  • منطقه ویژه اقتصادی بم
  • منطقه ویژه بوشهر 1

بهترین کالا برای واردات از چین

بدون شک یکی از مهم‌ترین موضوعات در پروسه واردات از چین انتخاب کالا است. بدون شک هر چه انتخاب کالا بادقت بالاتری صورت گیرد، سود حاصل از واردات بیشتر خواهد شد. در ادامه با برخی از کالاهای پرسود وارداتی از چین آشنا می‌شویم:

  • قطعات و تجهیزات الکترونیکی (برد، اس ام دی، کانکتور، ال ای دی و غیره)
  • واردات لوازم‌یدکی خودرو
  • لوازم جانبی موبایل
  • دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی
  • پیچ‌ومهره
  • لوازم‌التحریر
  • لامپ و وسایل روشنایی
  • انواع سیم و کابل
  • قطعات پلاستیکی و فلزی
  • انواع ابزارآلات

لیست کالاهای وارداتی از چین به ایران در سال 1401 و 1402

نتایج آمار واردات کالاهای غیرنفتی در سال 1401 نشان می‌دهد که کشور چین %26.39 از حجم واردات را به خود اختصاص داده و دومین مبدا بزرگ وارداتی کشورمان در سال 1401 بوده است.

آمار واردات هشت‌ماهه نخست سال 1402 نیز نشان می‌دهد که کشور چین با اختصاص رقمی بالغ بر 12188 میلیون دلار در جایگاه دوم کشورهایی که ایران بیشترین واردات را از آن‌ها داشته قرار می‌گیرد.

  • قطعات منفصله جهت تولید خودرو سواری، تراکتور جاده‌ای و نیمه تریلرها
  • کک و نیمه کک‌ها
  • اجزا و قطعات مدارهای مجتمع شده الکترونیک
  • ماژول‌های نمایشگر از کریستال مایع
  • اجزا و قطعات مدارهاي مجتمع شده
  • جعبه‌دنده خودکار
  • چرخ‌های دوزندگی از نوع صنعتی
  • قطعات مربوط به آسانسور
  • اجزاء و قطعات بلبرينگ يا رولر بیرینگ
  • مدولاتور سیستم ترمز ABS
  • انواع ابزار (ابزار دستی، چوبی، ابزارهای پرس‌کردن، ابزار سوراخ‌کردن و غیره)
  • اجزا و قطعات برای موتورهای صنعتی، کشاورزی، گازسوز و غیره
  • اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه‌ها

واردات از چین

سود واردات از چین

به‌طورکلی اغلب کالاهایی که از چین وارد می‌شوند، به دلیل قیمت پایین در بازار داخلی با قیمت بالایی فروخته می‌شوند و به همین دلیل واردات از چین می‌تواند سودآور باشد. اما در برخی موارد، به دلیل رقابت شدید در بازار و همچنین هزینه‌های وارداتی بالا سودآوری از واردات از چین کاهش می‌یابد.

برای بررسی سودآوری واردات کالا از چین، باید به تمام جزئیات از قبیل هزینه‌های وارداتی، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه ترخیص، قیمت فروش کالا در بازار داخلی و همچنین تقاضای بازار برای کالا توجه کنید. همچنین، برای کاهش هزینه‌های واردات و ترخیص، می‌توانید مراحل حمل و ترخیص به یک شرکت معتبر واگذار کنید و از روش‌های پرداخت مناسب مانند اعتبارات اسنادی هزینه‌ خرید کالا را پرداخت نمایید و از این طریق سودآوری خود را افزایش دهید.

مشکلات رایج در واردات از چین

فرایند واردات از چین همان‌گونه که می‌تواند سودآوری قابل‌توجهی به همراه داشته باشد، با چالش‌هایی نیز همراه است؛ بنابراین لازم است پیش از آغاز پروسه واردات این چالش‌ها را بشناسید و از راهکارهای رفع این چالش‌ها مطلع باشید.

درک‌نکردن روش‌های تجارت بازرگانان چینی یکی از رایج‌ترین چالش‌هایی است که معمولاً تجار هنگام واردات از چین با آن روبه‌رو می‌شوند. چین کشوری است با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف، اگر به دنبال تجارت موفق با تاجران چینی هستید بهتر است اطلاعات خود را درباره فرهنگ چینی‌ها افزایش دهید.

ندانستن قوانین و مقررات تجارت چالش دیگری است که ممکن است در فرایند واردات با آن روبه‌رو شوید. توصیه می‌کنیم علاوه بر قوانین واردات، مقررات و استانداردهای مربوط به محصولی که قصد واردات را دارید بادقت بخوانید.

انتخاب اشتباه اینک و ترمز یکی از دیگر چالش‌‎هایی است که معمولاً تجار تازه‌ وارد با آن روبه‌رو می‌شوند.

خرید محصولات از تامین کنندگان غیر قابل اعتماد یکی از دیگر مشکلات رایجی است که واردکنندگان کالا از چین با آن روبه‌رو می‌شوند. برای به‌حداقل‌رساندن این مشکل بهتر است پیش از خرید عمده، از تأمین‌کننده بخواهید نمونه کالا ارسال کند.

یکی از دیگر مشکلات واردات کالا از چین طولانی‌شدن مدت‌زمان حمل و نقل است. با افزایش تأخیر در زمان رسیدن بار، تحویل کالا به مشتریان یا تولید کالا با مشکل روبه‌رو شده و این موضوع اختلالات بسیاری را در زنجیره تامین ایجاد خواهد کرد.

اشتباه در محاسبه هزینه‌های واردات یکی از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از تجار تازه‌کار با آن روبه‌رو می‌شوند. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم، همیشه درصدی تغییر را برای هزینه واردات در نظر بگیرید.

 واردات از چین با شرکت پی اس پی اکسپرس

اگر کارت بازرگانی ندارید یا با مراحل و قوانین واردات از چین آشنایی ندارید، برای واردات کالا از چین به ایران می‌توانید از شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید و کار واردات را به آن‌ها بسپارید.

انتخاب شرکت مطمئن برای سپردن مراحل واردات کالا از چین بایستی با درنظرگرفتن مجموعه‌‎ای از عوامل از قبیل: تجربه و تخصص شرکت، امکانات حمل و نقل، اعتبار، پشتیبانی، نیروهای متخصص و غیره صورت گیرد.

پست بین المللی پی اس پی اکسپرس یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی است که به‌واسطه نیروهای متخصص و بهره‌مندی از دفتر فعال در کشور چین خدمات گوناگونی را در زمینه واردات از چین به تجار و بازرگانان ارائه می‌دهد.

این مجموعه علاوه بر حمل بار وارداتی، خدماتی از قبیل پرداخت حواله‌های ارزی، انبارداری، بسته‌بندی، ترخیص کالا از گمرک، امکان پیگیری لحظه‌ای مرسوله، سرویس پس‌کرایه، اعلام هزینه تمام شده پیش از ثبت سفارش، ترخیص یک‌روزه از گمرک فرودگاه امام خمینی و … را با بهترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌دهد.

پس درصورتی‌که زمان رسیدن بار برایتان مهم است و می‌خواهید به روشی مطمئن محموله‌های وارداتی خود را از چین به ایران ارسال و ترخیص کنید، کافی است مراحل حمل و ترخیص را به پی اس پی بسپارید.

تنها کافیست از سه روش زیر با کارشناسان ما درارتباط باشید:

  1. اپلیکیشن پست بین‌المللیPSP
  2. وب سایت
  3. تماس تلفنی با شماره ۴۲۲۸۱ـ۰۲۱

سؤالات متداول

آیا واردات از چین بدون گمرک امکان پذیر است؟

در صورتی که بنا به تشخیص گمرک کالای وارداتی تجاری تشخیص داده نشود، می‌توان بدون پرداخت تعرفه و عوارض گمرکی از چین واردات داشته باشید.

ارزان ترین راه واردات کالا از چین کدام است؟

حمل و نقل دریایی ارزان ترین روش برای واردات کالا از کشور چین به ایران است. البته در نظر داشته باشید که درصورتی که سفارش شما به اندازه کافی بزرگ باشد، این روش مقرون به صرفه خواهد بود.

نظر
شما
چیست ؟

این پست دارای 4 نظر است

  1. شیوا قادری

    اطلاعاتتون واقعا کامل بود ممنون از مقاله خوبتون،
    ولی من داشتم یه رپورتاژ میخوندم، نوشته بود واردات از دبی میتونه هزینه کمتری داشته باشه به دلیل هزینه کمتری که برای حمل و نقل میافته، اگه اشتباه نکنم توی اقتصاد آفرین نوشته بود. خواستم از یه سایت تخصصی بپرسم ببینم به نظرم شما هم این موضوع درسته؟
    ممنون میشم پاسخ بدید ??

    1. کارشناس psp

      خیلی ممنونم، خوشحالیم که از مطلبی که خوندین راضی بودین.
      در حقیقت حمل بار یا واردات از مبدا دبی با اختلاف خیلی کمی نسبت به چین، ارزان تر است. اما باید در نظر بگیرید که با توجه به مسافت و فاصله دبی از ایران نسبت به چین از ایران، انتظار اختلاف قیمت بیشتری باید داشته باشیم!
      که عوامل مختلفی از جمله واحد پول دلاری در دبی و یوان در چین یا به طور کلی گران بودن هزینه ها در کشور امارات، تلورانس قیمتی واردات یا حمل از دبی را، نزدیک به حمل کالا از چین به ایران کرده است.

  2. حمید پیرنیاپور

    سلام
    سپاس بابت اطلاعات مفید و کاربردی که در اختیار قرار دادید
    من قصد خرید عمده از سایت علی بابا و سپس واردات اون کالا به ایران رو داشتم میخواستم بپرسم که آیا شرکت شما صفر تا صد اینکار رو از قبیل ( انعقاد قرارداد با سپلایر و بررسی کیفی کالا و خرید از سپلایر مورد نظر و تسویه فاکتور و ارسال و ترخیص در ایران) رو برام انجام میده یا نه !؟ اگه انجام میدید لطفا روش کار رو اعلام بفرمایید و اینکه بابت اینکار چقدر هزینه میگیرید ؟

    ممنونم بابت پاسخگویی

    1. کارشناس psp

      سلام خیلی ممنون بابت نظرتون
      بطور کلی پروسه ی خرید با خود مشتریان ما هستش اما در سایر موارد میتونیم کمکتون کنیم.
      برای مشاوره دقیق تر میتونید با شماره تلفن 02142281 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید