حمل و نقل بین المللی

پی‌اس‌پی اکسپرس » حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی | قوانین و بهترین روش حمل کالا |

برای انتقال کالاهای خرد و کلان به خارج از مرزهای یک کشور می‌توان از روش‌های گوناگونی استفاده کرد. هرچه‌قدر در گذشته سختی‌ها و موانع گوناگونی بر سر راه مسافران و بازرگانان بوده، اما امروزه به مدد پیشرفت تکنولوژی می‌توان واردات و صادرات کالاهای تجاری و ارسال بارهای شخصی و کوچک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در اقصی نقاط دنیا انجام داد.

به این فرآیند حمل و نقل بین المللی (international shipping) گفته می‌شود؛ روشی که از ویژگی‌ها و شرایط تقریبا یکسانی برای کلیه کشورها برخوردار است، هرچند به خاطر مناسبات تجارت جهانی و قوانین مخصوص هر کشور تفاوت‌هایی نیز وجود دارد و مورد به مورد و منطقه به منطقه ممکن است شرایطی خاص پدید آید. در این جاست که وجود یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر و حرفه‌ای به کمک تجار و مسافران می‌آید.

پس برای آشنایی بیشتر با ابعاد گوناگون حمل بار در سطوح بین المللی آشنا شوید، با پی اس پی اکسپرس همراه باشید.

حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی چیست؟

زمانیکه کالا و مسافری از مرزهای کشورش خارج شود و به کشوری دیگر ارسال گردد، حمل و نقل بین المللی رخ داده است. این مفهوم برخلاف حمل و نقل داخلی است و بار در میان شهرها و استان‌های یک کشور جابه‌جا می‌شود و قوانین مخصوص به خود را نیز دارد.

علاوه‌براین، حمل و نقل بین المللی یکی از مهم‌ترین مراحل واردات کالا و صادرات به شمار می‌رود. درواقع وقتی واردکننده‌ای کالای موردنظر خود را خریداری کرده و درحال انعقاد قرارداد است، باید بداند که با چه شرکت حمل و نقلی همکاری می‌کند، کدام روش حمل بار (دریایی، هوایی و زمینی) برای محموله و نوع تجارتش مناسب است و برای حمل و ترخیص بار از گمرک تا چه میزان باید هزینه کند.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان معتقدند که حمل و نقل بین المللی کلید توسعه اقتصادی در کشورهاست و رابطه مستقیمی میان کارایی بخش حمل و نقل و کارایی اقتصاد برقرار است.

حال در ادامه به صورت مفصل‌تر به خدمات گوناگون و روش‌های حمل و نقل بین المللی می‌پردازیم.

حمل و نقل بین المللی

روش‌ها و خدمات حمل و نقل بین المللی

به صورت کلی می‌توان گفت سه روش اصلی در جابه‌جایی بار وجود دارد که باتوجه به موقعیت مکانی کشور مبدا و مقصد و نوع و حجم بار مشخص می‌شود که کدام روش کارآمدتر است.

حمل و نقل بین المللی هوایی

سریع‌ترین و امن‌ترین و البته گران‌ترین روش حمل بار به اقصی نقاط جهان حمل و نقل بین المللی هوایی است. در این روش به کمک هواپیماهای باربری کالاهای تجاری به صورت کارگو و کالاهای غیر تجاری به صورت فریت بار مسافری جابه‌جا می‌شوند. شرکت پی اس پی اکسپرس نیز به طور تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند و علاوه‌بر حمل بار به صورت هوایی، ترخیص کالا را در ریل اختصاصی خود در گمرک فرودگاه امام خمینی انجام می‌دهد.

حمل و نقل بین المللی زمینی

حمل بار زمینی به صورت بین‌المللی به دو روش جاده‌ای و ریلی تقسیم‌بندی می‌شود. اگر میان کشور مبدا و مقصد خط ریلی راه‌آهن وجود داشته باشد، امکان ارسال بارهای سنگین و بزرگ به این شکل وجود دارد. در غیر این صورت، باید از کامیون‌ها و تریلی‌ها استفاده کرد.

ذکر این نکته ضروری‌ست، در شرایطی که فاصله میان کشور مبدا و مقصد زیاد باشد، حمل و نقل بین المللی زمینی می‌تواند بسیار زمانبر و حتی خطرناک باشد.

در این حوزه نیز پی اس پی به خاطر داشتن نمایندگی فعال در کشور ترکیه، واردات از ترکیه به دو شکل هوایی و زمینی انجام می‌دهد.

حمل و نقل دریایی بین المللی

بازرگانانی که کالای بسیار حجیم و سنگین دارند و مدت زمان رسیدن بارشان به مقصد برایشان چندان اهمیتی ندارد، بهتر است روش حمل و نقل دریایی را انتخاب کنند.

فراموش نکنید که برای حمل و نقل دریایی لازم است برای محافظت از کالا، مرسوله بیمه شود. تحت کنوانسیون حمل دریایی، بیمه محدودی در این رابطه وجود دارد، بنابراین بهتر است از بیمه‌ای اضافی از قبیل بیمه حمل و نقل عمومی نیز استفاده شود.

 

قوانین حمل و نقل بین المللی

شناخت قوانین حمل و نقل بین المللی یکی از موضوعات مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد. برای حمل و نقل بین المللی قوانین مشترکی میان کشورها وجود دارد و افراد فعال در حوزه حمل و نقل مستلزم به رعایت این قوانین هستند.

علاوه بر این قوانین مشترک همچون ممنوعیت‌ها و کالای غیرقانونی، هر کشوری قوانین مختص خود را دارد که تنها در آن کشور لازم الاجرا می‌باشد و لازم است مورد توجه قرار گیرد. این قوانین به طور مستمر و با توجه به شرایط کشورها دائما در حال تغییر و بروزرسانی است. بنابراین قوانین داخلی کشور مقصد از دیگر مواردی است که برای حمل بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر، وقتی شما به عنوان یک بازرگان درحال عقد قراردادی تجاری هستید، باید با موارد ذکرشده در آن آشنایی کافی داشته باشید و قوانین و مقررات آن را رعایت کنید. مواردی نظیر:

  • مشخصات و اطلاعات کامل کالا
  • مشخصات طرفین قرارداد
  • ثبت تعهدات صاحب بار و حمل کننده آن
  • تعیین زمان حمل بار از مبدا تا مقصد
  • مشخص کردن مسیر حمل و نقل کالا
  • شیوه پرداخت هزینه‌های حمل و نقل بین المللی
  • انتخاب نوع بیمه بار و هزینه‌های مربوط به آن

پس برای داشتن تجارتی موفق لازم است از آخرین قوانین این حوزه مطلع باشید و بر اساس آن حمل بین المللی را انجام دهید. در صورتی که آشنایی کافی با این قوانین ندارید توصیه می‌کنیم مراحل حمل و نقل بین المللی را به شرکت‌های معتبر فعال در این زمینه بسپارید.

حمل و نقل بین المللی

بهترین روش حمل و نقل بین المللی

همانطور که اشاره شد برای حمل و نقل بین المللی روش‌های گوناگونی وجود دارد. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند و نمی‌توان گفت کدامیک بهترین روش برای حمل و نقل بین المللی است. عوامل گوناگونی در تعیین روش حمل و نقل تاثیرگذار هستند، برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • زمان و سرعت تحویل کالا
  • ظرفیت بارگیری کالا
  • هزینه و کرایه حمل و نقل
  • ریسک و خطرهای حمل و نقل
  • دسترسی به انواع راه‌های حمل و نقل بین‌المللی

به طور مثال در شرایطی که زمان و سرعت انتقال کالا اهمیت داشته باشد و یا مرسوله فاسدشدنی است و درصورتیکه زمان زیادی در مسیر و گمرک باقی بماند قطعا خراب خواهد شد، حمل و نقل هوایی کالا بهترین روش حمل بین المللی است. یا در شرایطی که ظرفیت بارگیری مهم باشد و بار آنچنان سنگین و حجیم باشد که نتوان با کامیون و هواپیما آن را انتقال داد، حمل دریایی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. درنهایت زمانیکه هزینه حمل بار مهم باشد، فاصله مبدا تا مقصد نه چندان دور و نه چندان نزدیک باشد و مرسوله در صورت هرگونه مشکلی به راحتی خراب نشود، حمل زمینی انتخاب مناسب و به صرفه‌ای است.

درصورتیکه نمی‌دانید چه روشی برای کسب‌وکار و کالایتان مناسب‌تر است، می‌توانید با کارشناسان ما به شماره 02142281 تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان داشته باشید.

بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی

معتبرترین شرکت حمل و نقل بین المللی در ایران چه نام دارد؟ چه معیارهایی را باید برای انتخاب این شرکت‌ها در نظر گرفت؟ چگونه می‌توان شرکتی معتمد پیدا کرد و خدمات آن‌ها را بررسی نمود؟

به صورت کلی شرکت حمل و نقل بین المللی به شرکتی گفته می‌شود که وظیفه جابه‌جایی امن و سریع کالا به دیگر کشورها را براساس قوانین حمل و نقل بین المللی بر عهده دارد. انتخاب چنین شرکت‌هایی یکی از موضوعات مهمی است که در زمان حمل بین المللی باید به آن توجه داشت. یک انتخاب اشتباه می‌تواند مشکلات بسیاری از قبیل تاخیر در تحویل کالا، سرقت، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و غیره را پیش رو داشته باشد.

پی اس پی اکسپرس یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه است که با دارا بودن نمایندگی‌های فعال در کشورهای چین، ترکیه، امارات و سوریه خدمات گوناگونی در زمینه حمل بار هوایی، حمل دریایی، حمل زمینی، ترخیص از گمرک، واردات و صادرات، ارسال مدارک به خارج از کشور و غیره را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین قیمت به کلیه تجار، بازرگانان، شرکت‌های دانش بنیان، صنعتی، بازرگانی و غیره ارائه می‌دهد.

استفاده از خدمات پی اس پی مزایای بسیاری برای مشتریان به همراه می‌آورد، برخی از این مزایا عبارتند از:

  • تحویل سریع بار به مقصد
  • کمترین قیمت در بازار
  • داشتن ریل اختصاصی در گمرک فرودگاه امام خمینی
  • رهگیری مرسوله پستی به صورت لحظه به لحظه در سایت پی اس پی
  • پشتیبانی اختصاصی و مشتری‌مداری
  • ارسال کالا به صورت Door to Door
  • سرویس پس کرایه
  • واردات کالا بدون کارت بازرگانی
  • داشتن انبارهای اختصاصی
  • حمل بار کارگو از چین به ایران
  • اعلام هزینه تمام شده پیش از ثبت سفارش
  • ترخیص یک روزه از گمرک فرودگاه امام خمینی

پس اگر می‌خواهید در یکی از این حوزه‌ها و به ویژه حمل و نقل بین المللی ثبت سفارش داشته باشید، می‌توانید به راحتی با کارشناسان ما به شماره 02142281 تماس بگیرید و شرایط کسب‌وکار خود را با ما درمیان بگذارید.

البته پیشنهاد می‌کنیم، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی پی اس پی را نیز بررسی کنید تا درباره نحوه کار ما بیشتر اطلاعات کسب نمایید. درنهایت آنکه، درصورت همکاری با ما با خیالی آسوده سایر مراحل حمل و نقل بین المللی را به پی اس پی بسپارید.

سوالات متداول 

سریع‌ترین روش حمل و نقل بین المللی کدام است؟

حمل هوایی سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش برای حمل بار بین‌المللی است. اگر می‌خواهید در کمترین زمان بارتان به مقصد برسد حمل هوایی بهترین انتخاب است.

چگونه هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی باید عوامل گوناگونی نظیر نرخ ارز، روش حمل بار، مسافت، ارزش کالا، وزن بار و غیره را در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

نظر
شما
چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید