حمل بار از چین

پی‌اس‌پی اکسپرس »  حمل و نقل بین‌المللی » حمل بار از چین _تحویل ایمن، ارزان و سریع کالا

حمل بار از چین – تحویل ایمن، ارزان و سریع کالا

چین را می‌توان در کنار ایالات متحده یکی از قطب‌های اقتصادی در دنیا دانست. کمتر کشوری را می‌توان یافت که کالاهای چینی در بازارهایش به فروش نرسد. ایران نیز در سال‌های اخیر مراودات تجاری زیاد و متنوعی با چین دارد و حمل بار از چین به ایران به امری متداول در صنعت حمل و نقل داخلی تبدیل شده است. به‌علاوه همانطور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از کالاهای بازار داخلی از این کشور آسیایی وارد شده‌اند.

البته واردکنندگان به خاطر تنوع و تعداد بسیار بالای فروشندگان چینی، بازارچه‌های محلی و برندهای معروف و غیرمعروف باید بسیار محتاط عمل کنند تا بتوانند کالای باکیفیتی را خریداری کنند و قراردادی بر پایه اعتماد ببندند. علاوه‌براین، شیوه حمل و ارسال بار بسیار اهمیت دارد؛ اگر شرکت حمل و نقلی که انتخاب می‌کنید، تجربه و مهارت کافی را نداشته باشد، هم هزینه‌های مالی فراوانی خواهید کرد، هم ممکن است بارتان در مسیر آسیب ببیند و یا بسیار در گمرک معطل شود. پس برای آنکه بتوانید بهترین شیوه حمل بار از چین به ایران را انتخاب کنید و با یک شرکت حرفه‌ای همکاری نمایید، در ادامه با پی اس پی اکسپرس همراه باشید.

حمل بار از چین به ایران

 روش های ارسال بار از چین به ایران

به صورت کلی سه روش اصلی برای جابه‌جایی محموله‌های کوچک و بزرگ وجود دارد؛ حمل هوایی، حمل زمینی و حمل دریایی. کشور چین نیز به خاطر بعد مسافت و دسترسی به آب‌های آزاد امکان آن را دارد که تجار باتوجه به شرایط کسب‌وکار خود یکی از روش‌ها حمل بار از چین را انتخاب کنند. حال در ادامه به صورت مجزا مزایا و ویژگی‌های هر روش را برایتان شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

حمل بار از چین

حمل بار هوایی از چین به ایران

حمل و نقل هوایی بین‌ المللی سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای ارسال بار از چین به ایران است. به صورت کلی ویژگی اصلی هواپیماهای باربری سرعت بالای آن‌ها برای رساندن محموله در مدت زمانی کوتاه است. به همین خاطر، اگر بازرگانان کالای فاسدشدنی، حساس، ارزشمند و یا خطرناک دارند، حتما باید از روش حمل و نقل هوایی استفاده کنند. شرکت پی اس پی علاوه‌بر ارسال کالاهای تجاری از چین به ایران، انواع اسناد و مدارک هویتی و دانشگاهی و خرده بار را به صورت هوایی ارسال و ترخیص می‌کند.

حمل بار دریایی از چین به ایران

حمل دریایی از چین به ایران

تجاری که محدودیت زمانی ندارند و می‌خواهند بارهای بسیار حجیم و سنگین را به ایران بفرستند، حتما باید از روش حمل و نقل دریایی استفاده کنند. هزینه حمل بار دریایی از چین به ایران در مقایسه با روش هوایی کمتر است. البته در نظر داشته باشید که این روش همیشه هم مقرون به صرفه نیست. به طور کلی برای بسته های با وزن کمتر از 100 تا 200 کیلوگرم حمل بار هوایی از چین توصیه می‌شود.

علاوه‌بر میزان مسافت چین با ایران، حجم و وزن و تعداد محموله بر روی هزینه حمل‌ونقل بسیار تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر بهتر است با کارشناسان شرکت حمل بار مشورت کنید.

حمل بار زمینی از چین به ایران

حمل زمینی به دو بخش ریلی و جاده‌ای تقسیم می‌شود. به خاطر نبود خطوط راه‌آهن میان ایران و چین و مسافت بسیار زیاد، باید از کامیون‌ها و تریلی‌ها استفاده کرد. هرچند در این روش نیز ارسال بار زمانی زیادی می‌برد و ممکن در مسیر دچار حوادث رانندگی، سرقت و آتش سوزی شود. هرچند که حمل زمینی روشی امن است اما به صورت کلی در حمل دریایی و زمینی حوادث بیشتری رخ می‌دهد.

حمل خرده بار از چین به ایران

حمل خرده بار روشی کاربردی و اقتصادی برای ارسال بارهای کوچک، نمونه کالا و سمپل از چین به ایران است. در شرایطی که حجم بار کم است و به میزان استاندارد برای حمل در یک کانتینر نمی‌رسد بهتر است ارسال بار از چین به ایران به روش خرده بار یا همان گروپاژ صورت گیرد. در این روش حمل، بار شما در کنار بار دیگر افراد بارگیری و به ایران ارسال می‌شود.

اگر به‌تازگی پا به عرصه واردات از چین گذاشته‌اید و حجم بار وارداتی‌تان کم است یا می‌خواهید برای ارزیابی کیفیت کالا پیش از خرید عمده نمونه کوچکی از محصول موردنظرتان را به ایران بفرستید، باید از روش خرده بار برای ارسال بار استفاده کنید. بهتر است بدانید که  این روش حمل به سه صورت دریایی، زمینی و هوایی میسر است.

برای حمل بار از چین کدام روش بهتر است؟

انتخاب بهترین روش حمل بار از چین به عوامل گوناگونی وابسته است. توصیه ما به است که قبل از انتخاب روش ارسال به سه موضوع وزن بار، مدت زمان ارسال بار و هزینه حمل بار به چین توجه داشته باشید. اگر وزن بار چندان بالا نیست توصیه می‌کنیم حمل بار هوایی از چین را برای ارسال بسته به چین انتخاب کنید. اگر می‌خواهید هزینه حمل بار به چین کمتر شود، روش زمینی و دریایی انتخاب‌های بهتری هستند.

حمل هوایی از چین به ایران

در صورتی که می‌خواهید بسته پستی هر چه سریع‌تر به دست شما برسد و روند ترخیص کالا نیز راحت‌تر و با سرعت بالاتری صورت بگیرد، روش هوایی انتخاب بهتری است. همچنین برای همه کالاهای گرانبها یا شکننده و نیز کالاهایی که با خطر سرقت روبه‌رو هستند و امنیت کالا حائز اهمیت است، حمل بار هوایی از چین انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

هزینه ارسال بار از چین به ایران چگونه محاسبه می‌شود؟

هر فردی که وارد فضای واردات از چین می‌شود، قطعا اهل حساب و کتاب است و سعی می‌کند پیش از آغاز کار برآیندی از کلیه هزینه‌ها به دست آورد. عوامل گوناگونی بر روی هزینه حمل بار از چین تاثیر می‌گذارد که از این میان روش حمل تاثیر بیشتری بر نرخ کرایه حمل بار از چین می‌‎گذارد. 

هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران

برای حمل بار هوایی از چین به ایران نمی‌توان نرخ ثابتی در نظر گرفت. عوامل ریزودرشت بسیاری از قبیل مسافت، وزن مرسوله، حجم بار، ماهیت کالا، روش ارسال بار و… بر روی قیمت حمل بار هوایی از چین تأثیر می‌گذارند.

براین‌اساس هر چه فاصله میان جغرافیایی میان مبدأ و مقصد بیشتر شود، وزن و حجم محموله افزایش یابد و میزان خطرناک بودن کالا بیشتر شود هزینه هر کیلو بار هوایی از چین به ایران بیشتر خواهد شد. علاوه بر این به‌طورکلی ارسال بار هوایی از چین به این به دو روش حمل بار کارگو و اکسپرس صورت می‌گیرد که در صورت انتخاب روش اکسپرس باید هزینه بیشتری برای ارسال بار پرداخت کنید.

نکته قابل توجه در این خصوص آن است که شرکت پی اس پی این امکان را فراهم کرده تا با وارد شدن به وبسایت شرکت، بتوانید وزن بسته را وارد کنید و نرخ حمل بار از چین را بررسی نمایید.

هزینه حمل بار با کشتی از چین به ایران

هزینه حمل دریایی بار از چین به ایران همانند حمل هوایی وابسته به عوامل گوناگونی است و نمی‌توان نرخ ثابت و مشخصی برای آن تعیین کرد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوع قرارداد حمل
  • روش ارسال بار
  • کانتینر انتخابی
  • هزینه دریافت مجوز
  • عوارض بنادر
  • نوع بسته‌بندی
  • هزینه تلکس ریلیز
  • هزینه بارگیری
  • هزینه بیمه کالا
  • هزینه تأخیر در تخلیه بار

مدت‌ زمان حمل بار از چین به ایران

چقدر طول می‌کشد تا بسته پستی از چین به ایران برسد؟

بهتر است بدانید که زمان رسیدن بار از چین به ایران وابسته به روش حمل‌و‌نقل، شرایط آب‌و‌هوایی و شرکتی که برای ارسال بار انتخاب کرده‌اید است. اگر ارسال هوایی از چین به ایران داشته باشید قطعاً محموله در کمترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید. مدت‌زمان رسیدن بار هوایی از چین به ایران در شرکت‌های مختلف باتوجه‌به شرکت هواپیمایی که با آن همکاری دارند می‌تواند متفاوت باشد؛ اما معمولاً بین 5 تا 15 روز کاری محموله‌تان در ایران به شما تحویل داده خواهد شد.

اما اگر ارسال دریایی از چین به ایران داشته باشید، مدت‌زمان ارسال طولانی‌تر خواهد بود و باتوجه‌به مسیر و شرایط آب‌وهوایی زمان رسیدن محموله ممکن است بین یک تا چند ماه طول بکشد.

حمل بار از چین به ایران

مدارک مورد نیاز برای حمل بار از چین

برای آن که در پروسه حمل بار دچار مشکل نشوید و به‌صورت قانونی محموله‌تان را از چین به ایران ارسال و از گمرک ترخیص کنید باید نسبت به جمع‌آوری و ارائه مدارک زیر اقدام کنید و به نهادهای مربوطه ارائه دهید:

  • پکینگ لیست
  • گواهی مبدأ (در صورت نیاز)
  • بارنامه
  • پروفرما
  • گواهی بهداشت (در صورت نیاز)
  • برگه اطلاعات ایمنی مواد MSDS (در صورت نیاز)
  • گواهی بازرسی کالا (در صورت نیاز)
  • ترخیصیه
  • قبض انبار
  • و غیره

چه کالاهایی را می‌توان از چین به ایران ارسال کرد؟

بررسی مجاز یا ممنوع بودن بار از دیگر موضوعات مهمی است که پیش از ارسال بار از چین به ایران باید به آن توجه داشته باشید. بهتر است بدانید که کشورها بنا به دلایل گوناگونی از قبیل رشد تولید داخلی، تثبیت قیمت‌ها و غیره موانعی را برای ورود و خروج کالا در نظر گرفته‌اند؛ بنابراین برای آن که بدون مشکل کالای خود را از چین به ایران ارسال کنید لازم است بادقت این قوانین را مطالعه کنید. 

به‌طورکلی لیست کالاهای مجاز برای ارسال از چین به ایران بسیار گسترده است، برخی از رایج‌ترین کالاهای وارداتی از چین عبارت‌اند از:

  • قطعات یدکی شامل صفحه کلاچ، بلبرینگ، گیربکس و غیره
  • قطعات الکترونیکی شامل خازن، ماسفت، برد الکترونیکی و غیره
  • قطعات پلاستیکی مانند قطعات سی‌ان‌سی و غیره
  • ابزاردقیق و مهندسی شامل دستگاه سنجش اندازه‌گیری، پنوماتیک و غیره
  • قطعات استفاده شده در صنعت برق
  • قطعات کامپیوتری
  • ماشین‌آلات صنعتی
  • لوازم جانبی موبایل
  • لوازم‌التحریر
  • مواد اولیه شیمیایی و معدنی
  • قطعات ساختمانی
  • و غیره

پست بین المللی پی اس پی اکسپرس

شرکت حمل بار از چین ، پی اس پی اکسپرس

برای آنکه بتوانید با ما همکاری داشته باشید و از یکی از روش‌های حمل بار از چین استفاده کنید، باید مدارکی را به پست بین المللی پی اس پی تحویل دهید. پکینگ لیست، مشخصات کالا و پروفرما اصلی‌ترین مدارکی هستند که باید به همراه داشته باشید. سایر اسناد و مدارک براساس نوع کالا و کسب‌وکار شما مشخص می‌شود.

از سوی دیگر، اگر کالای خود را از طریق پی اس پی ارسال کنید، امکان پیگیری لحظه به لحظه را در سایت و اپلیکیشن شرکت خواهید داشت و از خدمات Door to Door نیز بهره‌مند خواهید شد. همچنین از ابتدای ثبت سفارش تا انتهای کار، پشتیبانی تخصصی از سوی کارشناسان psp خواهید داشت و هنگام رسیدن بار به ایران، کالایتان به صورت رایگان به شهرهای بزرگ ایران فرستاده خواهد شد.

از دیگر خدمات ویژه شرکت، ارائه خدمات در حوزه انبارداری، ارسال خرده بار و نمونه کالا از چین به ایران است. همانطور که می‌دانید پی اس پی اکسپرس در چین نمایندگی فعال دارد و همکاران ما به صورت تخصصی در آنجا مشغول به کارند. پس اگر می‌خواهید بارهای وارداتی سنگین و حجمی خود را از شانگهای، گوانگجو، چنگدو، پکن، شنژن و غیره به ایران ارسال کنید، کافیست با کارشناسان مجموعه ما به شماره 02142281 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

ارزان‌ترین روش برای ارسال بار از چین به ایران کدام است؟

ارزان‌ترین راه برای حمل بار از چین به ایران را می‌توان حمل دریایی دانست. در این روش محموله با کمترین زمان از چین به ایران ارسال می‌شود.

سریع‌ترین روش برای ارسال بار از چین به ایران کدام است؟

برای ارسال سریع کالا و بسته پستی از چین به ایران، حمل‌ونقل هوایی بهترین انتخاب است.

برای ارسال بار از چین به ایران چه مراحلی را باید انجام دهیم؟

بررسی قوانین منع واردات و صادرات در ایران و چین، ارزیابی و انتخاب شرکت حمل‌ونقل، ارائه اسناد و مدارک و بسته‌بندی از مهم‌ترین مراحلی است که برای ارسال کالا از این کشور به ایران باید سپری کرد.

امتیاز دهید

نظر
شما
چیست ؟

این پست دارای 6 نظر است

  1. علی مدرسی

    سلام وقت بخیر
    امکان ارسال لوازم یدکی از چین هم دارید؟

    1. پریسا راد

      سلام وقت شما بخیر
      بله دوست عزیز امکان ارسال لوازم یدکی از چین به ایران داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و هزینه ها با شماره 02142281 تماس بگیرید.

  2. هادی مسلم

    سلام وقت شما بخیر
    میخواستم 500 کیلو لوازم الکترونیکی از چین به ایران ارسال کنم، هزینه حمل هوایی و دریایی چقدر میشه؟

    1. پریسا راد

      سلام وقت شما بخیر
      دوست عزیز لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و هزینه ها با شماره 02142281 تماس بگیرید.

  3. Ali poostin

    بنده ۱۲۰۰ جفت کفش دارم از چین ب ایران میخاسم زحمت حمل رو بکشید

    لطفا هزینه رو لطف میفرمایید؟
    حمل دریایی مدنظرم هست
    سپاس گذارم

    لطفا جواب را ایمیل کنید

    1. سارا ملاقدیمی

      سلام وقتتون بخیر. جهت ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر با شماره 02142281 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید